Inca de cand au aparut pe piata, instrumentele si aplicatiile enterprise au operat independent, oferind companiilor avantaje considerabile in anumite aspecte. Ne referim la instrumente precum solutiile CRM (Customer Relationship Management) si ERP (Enterprise Resource Planning), care au capacitati de raportare fantastice, dar care nu au facut parte niciodata dintr-o structura unificata.

Intrucat fiecare astfel de solutie opereaza pe cont propriu, companiile trebuie sa faca eforturi suplimentare pentru a colecta date de la fiecare solutie si a le transforma in rapoarte relevante care le permit sa actioneze. In acest sens, companiile apeleaza la instrumentele de integrare business care pot conecta toate datele din solutiile CRM si ERP.

Centralizarea informatiilor intr-o singura platforma permite fiecarui departament al unei companii sa aiba acces usor si rapid la rapoarte relevante. Oricine acceseaza aceste informatii are brusc capacitatea de a lua decizii imediate, dupa cum este nevoie, accelerand astfel si imbunatatind procesul de decizionare.

Solutiile punctule sunt acum demodate – companiile prefera in prezent abordarile holistice care reusesc sa lege cat mai multe aspecte ale unei afaceri.

Solutiile ERP si CRM reusesc in plus sa aduca profitabilitate prin intermediul solutiilor de integrare, care iti permit sa cresti ROI-ul. Aceste instrumente de integrare pot face acest lucru prin selectarea beneficiilor pe care fiecare solutie o are la nivel individual, precum si pe acelea care au aparut in urma imbinarii lor.

Companiile lucreaza cu o cantitate tot mai mare de date – de aceea devine tot mai mare si nevoia de a le colecta intr-un mod cat mai organizat si centralizat. In alte cuvinte, companiile pot continua sa lucreze doar cu aceste solutii prin alaturarea operatiunilor si serviciilor lor, potentandu-le astfel valoarea.

Nivelul de colaborare creste astfel, deciziile sunt luate mai bine si mai rapid, crescand in acelasi timp si gradul de inovare. Viitorul companiilor se afla in solutiile de integrare.