Companiile isi pot planifica eficient viitoarele strategii de afaceri doar bazandu-se pe rezultate anterioare. Dar pentru a face asta, va fi necesara accesarea unor surse sigure si solide, care pot fi gasite oricand este nevoie de ele.

Cu toate acestea, majoritatea companiilor pastreaza toate aceste date relevante in asa-zisele ’magazii de date’, ceea ce poate ingreuna procesul de accesare intr-un timp util si intr-un mod care ofera acuratete. Astfel ajungem la conceptul de analiza predictiva – cel mai bun instrument creat in urma optarii pentru solutii de integrare a datelor, care poate genera beneficii uriase pe termen lung pentru compania ta.

Profitand la maxim de beneficiile analizei predictive, companiile pot identifica acum care sunt segmentele de piata emergente, cum se va comporta clientul si ce va cumpara pe viitor si, nu in ultimul rand, vor putea sa reactioneze mai rapid la schimbarile care pot aparea. In plus, companiile vor putea sa identifice potentialele trenduri viitoare. Mai jos vom vedea mai pe larg ce inseamna asta pentru tine si compania ta:

Identificarea segmentelor de piata profitabile

E-commerce-ul a trecut de mult de punctul in care companiile pot prezice si sugera produse similare clientilor deja existenti. De fapt, analiza predictiva ofera mult mai mult decat atat – companiile au chiar puterea sa identifice segmentele de piata infloritoare, care detin mult potential pentru afacerea ta.

Avand acest avantaj in fata competitorilor, compania ta va reusi sa isi mentina o pozitie de avantaj prin informarea eficienta cu privire la segmentele de piata care poate inca nu satisfac nevoile companiei tale, dar o vor face intr-o zi. Iar atunci cand momentul va veni, vei fi echipat corespunzator sa avansezi pe noile segmente.

Prezicerea comportamentului clientilor privind achizitiile viitoare

Analiza predictiva este o adevarata comoara pentru companiile care isi doresc sa prezica cu acuratete ce va urma sau sa stie cum sa isi planifice mai bine stocurile viitoare. Cu toate acestea, sunt si multe avantaje care isi dovedesc potentialul adevarat la o scara mai mica.

Companiile pot astfel prevedea ce vor dori clientii sa achizitioneze pe viitor si pot sugera ceva similar, mentinandu-le deci un grad inalt de satisfactie pe parcursul experientei de shopping.

Amazon este un retailer online care a reusit sa utilizeze analiza predictiva la potentialul sau maxim, incercand pur si simplu sa asocieze istoricul browser-ului unui client cu profilul unor clienti deja existenti care au avut un comportament similar.

Analiza predictiva este un instrument foarte util care poate fi utilizat pentru a ajunge direct la acele persoane care sunt mai dispuse sa cumpere. Dupa cum am mentionat inainte, acestea sunt doar beneficiile de la nivel microscopic. Analiza predictive poate fi utilizata si pentru clientii B2B pentru a evita cheltuirii inutile de timp, bani si resurse.

Reactii mai rapide la schimbari

Nimeni nu poate prezice imprevizibilul. Mereu pot exista anumite evenimente asupra carora sa nu poti avea control si in fata carora sa te simti neputincios, afectand astfel bunastarea companiei tale si perturband echilibrul atins cu greu.

Dintre aceste evenimente cele mai puternice pot fi de orice natura, de la dezastrele natural la schimbarile si crizele economica care schimba totul. Adesea este foarte dificil sa estimezi impactul pe care aceste evenimente le vor avea asupra afacerii tale. Aici intervine analiza predictiva.

De exemplu, in cazul introducerii unei noi taxe va fi greu sa estimezi consecintele asupra companiei tale. Prin accesul la analiza predictiva vei sti daca este mai bine sa iti tarifezi altfel serviciile sau produsele sau daca nu ar mai renta pur si simplu sa continui sa operezi sub jurisdictia respectiva.

Identificarea potentialelor trenduri

Piata este in continua evolutie, adaptandu-se treptat la toate nevoile si preferintele clientilor. In mediul de afaceri curent este deosebit de greu sa te mentii in fata competitorilor, adaptandu-te constant la toate modulatiile pietei.

In acest caz, datele sunt foarte pretioase si pot fi analizate pentru a prezice trenduri viitoare. De exemplu, daca exista un numar mare de cautari online care sa indice faptul ca oamenii cauta un anumit produs (sa spunem o geaca din puf de gasca de Canada), vei sti cum sa te aprovizionezi mai bine pentru sezonul rece.

Acestea sunt doar unele din modurile in care analiza predictiva te poate ajuta sa devii un strateg mai bun atunci cand planifici pentru afacerea ta. Datele accesibile prin intermediul solutiilor de integrare a datelor sunt foarte precise si pot fi legate imediat de instrumentele de analiza care au capacitatea de a oferi un boost afacerii tale. Pentru a afla mai multe despre aceste oportunitati, contacteaza-ne.