
Cum sa calculezi ROI-ul pentru integrarea ta B2B
Daca te afli in situatia in care compania ta inca se bazeaza pe acelasi sistem de software pe care se baza si acum 10 ani, si in care a investit multe resurse financiare si umane, este posibil sa existe si o reticenta puternica din partea conducerii privind trecerea la sisteme moderne.
Probabil ai observat deja ca vechiul tau sistem nu mai poate scala dupa un anumit punct sau ca nu iti ofera accesul total la informatii pe care ti l-ai dori – aceste sunt limitari care trebuie adresate.
Desi tie iti sunt clare aceste lucruri, poate ca nu sunt suficient de convingatoare si conducerii, care nu intelege nevoia de a investi in ceva complet nou si necunoscut. Ce e poti spune pentru a-i convinge de beneficiile pe care o astfel de schimbare le-ar avea pentru compania ta? Ca de obicei, banii sunt un factor important in orice proces de decizionare, ceea ce inseamna ca cu cat mai repede inveti sa calculezi ROI-ul aferent, cu atat mai repede vei putea transforma aceasta propunere in realitate.
Care sunt motivele care impiedica organizatiile sa se modernizeze?
In afara de o rezistenta innascuta la schimbare, mai exista multe alte motive mai concrete pentru care organizatiile prefera sa ramana la ce le este deja familiar in loc sa se adapteze la cerintele vremii.
Bineinteles, un prim motiv pentru o astfel de reticenta este adesea reprezentat de eforturile financiare uriase facute initial, odata cu introducerea sistemelor vechi. Vorbim despre o reticenta umana naturala care apare ori de cate ori este vorba de achitarea unor sume mari de bani pentru ceva ce nu au testat inainte – nimeni nu isi va da acordul imediat, fara sa isi rezerve timp pentru o analiza riguroasa a ceea ce presupune.
Al doilea motiv este amprenta pe care un asemenea efort titanic a lasat-o in urma. Odata ce ai dat totul pentru implementarea sistemului initial si abia ai reusit sa finalizezi cu brio procesul, este foarte putin probabil ca vrei sa repeti experienta.
Singura ta optiune ramane argumentul ROI. Cum stii care va fi ROI-ul?
Cum sa afli ROI-ul obtinut in urma implementarii sistemelor de integrare B2B
Obiectivul tau va fi acela de a dovedi ferm ca un nou sistem va genera un ROI mai mare decat o face sistemul tau actual.
Trebuie sa incepi cu identificarea nevoilor afacerii tale, inainte de orice altceva. Va trebui apoi sa te gandesti la cum poti intruni aceste nevoi cu mijoacele pe care le ai deja la dispozitie. Gandeste-te la riscurile pe care le presupune o astfel de solutie: aptitudinile tehnice ale companiei tale, aspect de securitatea si dreptul de proprietate a datelor etc. Nu in ultimul rand, va trebui sa estimezi care sunt implicatiile financiare pentru solutia aleasa – include totul de la migrare la operare, implementare si, mai apoi, chiar scalabilitate.
Fa aceleasi calcule pentru sistemul tau actual, verifica ce costuri tangibile si intangibile sunt si compara-le cu cele rezultate la sistemul modern. Pregateste aceasta lista si prezint-o conducerii, dupa caz. Nu uita sa demonstrezi si modul in care o astfel de schimbare creste productivitatea, eficientizeaza procesele si elibereaza din timpul utilizat spre a fi utilizat pe task-uri mai importante.
Apoi utilizeaza pur si simplu una din formulele standard folosite de catre compania ta pentru a calcula ROI-ul.
Prezentarea acestor informatii negru pe alb, intr-un mod ferm si la obiect, va fi suficient de convingatoare pentru a determina schimbarile necesare. Daca esti pregatit sa faci urmatorul pas pentru afacerea ta si ai vrea sa afli mai multe despre implementarea unui sistem modern de integrare B2B, da-ne un telefon si te vom ajuta sa gasesti solutia cea mai potrivita nevoilor afacerii tale.